یعلون: ایران خطرناک‌تر از داعش است، اما در حال حاضر کلید مبارزه با این گروه است

یعلون: ایران خطرناک‌تر از داعش است، اما در حال حاضر کلید مبارزه با این گروه است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن اذعان به قدرت منطقه‌ای ایران، مدعی شد این کشور خطرناک‌تر از گروه تروریستی داعش است.

به نقل از پایگاه اینترنتی موسسه بروکینگز، موشه یعلون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، در سخنانی در جلسه پرسش و پاسخ که در حاشیه نشست سالانه مجمع سابان برگزار شده بود، در پاسخ به سوالی در مبنی بر اینکه چرا ایران را تهدید راهبردی بزرگ‌تر از داعش برای اسرائیل می‌دانید و چرا ایران برای شما یک نگرانی بزرگ‌تر محسوب می‌شود، گفت: دولت اسلامی عراق و شام (گروه تروریستی داعش) دشمن همه محسوب می‌شود. ائتلاف‌هایی که علیه داعش تشکیل شده است موید این موضوع است. روسیه هدف اصلی آن‌ها نیست اما پس از سرنگونی هواپیمای روسی، مسکو حملات هوایی را علیه آن‌ها تشدید کرد. با این حال، بیشتر سیاست مداران در منطقه آماده مبارزه با داعش هستند. داعش، داعش است.

 

وی افزود: هزاران نیرو در حال حاضر از طریق فروش نفت تأمین مالی می‌شوند، باید مسیرهای انتقال نفت را هدف قرار داد. مهم است که تأسیسات نفتی را هدف قرار دهیم که منبع اصلی کسب درآمد و پول برای آن‌ها محسوب می‌شود.

 

وی اذعان کرد این رژیم به ارتش آزاد سوریه (گروهای از معارضان مسلح سوری) کمک می‌کند.

 

یعلون در ادامه با اذعان به قدرت منطقه‌ای ایران، گفت: «ما بر این باوریم که داعش در ‌‌نهایت شکست خواهد خورد؛ اما موضوع ایران بسیار متفاوت است. ایران تقریبا یک ابرقدرت منطقه‌ای است. ایدئولوژی ایران به صورت قابل توجهی در صنعت دفاعی خلاصه شده است. به همین دلیل ما درباره این کشور بسیار نگران هستیم

 

وی گفت: در حال حاضر آن‌ها (ایرانی‌ها) بخشی کلید شکست داعش هستند؛ زیرا آن‌ها آماده مبارزه با داعش هستند. با این وجود وی مدعی شد: اما سپس آن‌ها به یک قدرت برتری طلب در منطقه تبدیل می‌شوند و‌‌ همان گونه که اشاره کردم، ایران خطرناک‌تر خواهد شد و به عنوان بخشی از راه حل سوریه در مرزهای ما حضور خواهد داشت. این امر بسیار خطرناک است.

 

یعلون درباره همکاری نزدیک آمریکا و اسرائیل با یکدیگر درباره اجرای توافق هسته‌ای نیز گفت: آمریکا و اسرائیل می‌توانند در این زمینه اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و هر مشکلی که دولت اوباما با آن مواجه باشد سبب نخواهد شد در روند اجرای توافق هسته‌ای اخلال ایجاد شود. ممکن است برخی اختلاف نظر‌ها با یکدیگر داشته باشیم.

 

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی افزود: بر این باورم که دیگر طرف‌های غربی به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای آماده به اشتراک گذاشتن اطلاعات با یکدیگر هستند تا بر روند اجرای این توافق با دقت نظارت صورت گیرد. به سبب سیاست‌ها، ممکن است اختلاف نظرهایی داشته باشیم. در گذشته نیز چنین تجربه‌هایی داشتیم؛ اما به سبب منافع، تفسیرهای متفاوتی یا تصمیم گیری‌های متفاوتی در زمینه سیاسی وجود داشته است.


وبسایت فرهنگی - هنری کانون ولیعصر (عج) مسجدامام جواد (ع)

:: موضوعات مرتبط: سیاسی , اخبار , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : امیر حسین محمدی
تاریخ : یک شنبه 15 آذر 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: